16 mai 2013

Gutui cu carne de vita

 
De cand cu diferentele astea de fuse (orare) am si eu o scuza ca incurc (tot mai des) itele.
Adica, l-am pomenit pe Radu (Ioanei) foarte des in ultima perioada, in contexte din cele mai felurite si mai aducatoare de amintiri placute (ziceam in saptamana Pastelor cum ca: "Doamne da-i sanatate lui Radu, cum ne-a dus el in Plaka, Atena, in vinerea de Paste, acum 4 ani si apoi la Inviere cum a gasit cea mai frumoasa biserica construita in stanca, in partea opusa lui Lykavitos, (unde crezuseram noi ca vrem sa ajungem) dar cu efect direct asupra sufletului nostru; dar astea sunt cu adevarat subiect pentru o alta poveste) si am stiut ca se apropie ziua lui, in 17 mai. 
Ieri, adica  15 mai, mi-am zis  ca nu-l sun inainte de vreme, iar azi cand am vorbit cu Ioana, in Grecia era deja maine. Asa cum ziceam, trebuie atentie ca sa poti tine pasul cu trecerea zilelor, de pe un continent pe altul.
Ideea  e ca azi, vorbind cu sotia lui, m-a intrebat ce fac. Eu, curatam gutui si ma concentram sa nu ard caramelul. Adica (surpriza) faceam de mancare, cand in sfarsit  mi-am dat seama ca la momentul vorbirii era deja ziua lui Radu, acolo la el acasa.
Apucasem deja sa-i spun Ioanei sa vina pe la noi, ca avem tort in frigider, in caz ca se trezeste Radu noaptea cu pofta "de ceva dulce". Da, pentru acest Radu (care mancase fasolea cu ciolan pe motiv de pofta de ceva dulce, pe timpul noptii)  e dedicata mancarea asta.
 
Gutui cu  carne de vita, sos caramel si (cate un) un strop-strop de Metaxa, alaturi de cus-cus fin, ca nisipul din furtunile de nisip ce vin (sau pleaca) dinspre Nordul Africii.

 
Si pana sa ajungem sa ne plimbam din nou impreuna  cu Radu si frumoasa lui familie intr-un bazar, am adus tajina  pe masa, sa tina calda portia  cu care ii uram sarbatoritului vise frumoase, zi placuta si LA MULTI ANI!

As fi vrut sa pun si reteta detaliata, dar m-am gandit ca Radu, cum e el artist de felul lui, n-ar vrea neaparat sa afle detalii tehnice intr-o zi de sarbatoare (ca implineste  a X oara vreo 20 de ani), asa ca astept sa vad daca i-a placut si apoi revin.


Sa auzim numai de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu