20 apr. 2013

Ciuperci cu tofu si Bok Choy

 
Reteta asta chinezeasca de Ciuperci Shiitake cu tofu si Bok Choy e un fel de parodie a conversatiei  cu prietena mea Camelia, in timpul concertului de Craciun.  De m-a s(h)as(h)ait un pic Sorin, cum ca "liniste!!!", dar ce era sa fac?! Stefan Hrusca canta in dulcele grai maramuresan. Camelia ar fi vrut sa-i traduc instant in limbaj literar, ca la Ploiesti (unde nu poti sa te pitesti), cuvintele ne-intelese. Asa ca tot la cateva minute, cand doru prinse a ne-ntreba una alta, de nici nu mai stiam pe unde e poteca spre potica, zicea in soapta, in urechea mea dreapta: "Ce spune? Ce spune?" si tot asa, pana cand  spre deliciul meu, (ca cineva a reusit sa atinga pragul rabdarii de ardelean pe care o poarta mereu la el Sorin), am primit din stanga (in stanga statea Sorin) o privire cum ca :"Destul!". Eu am interpretat-o (corect) cum  ca "Lasa ca o sa facem acasa o mini-sesiune de traducere", doar-doar o sa le lasam (noi fetele) in pace si liniste pe doamnele din fata noastra sa auda si altceva decat soaptele noastre.
 
Adica presupun ca eu va spun componentele, iar voi, cel putin in gand, o sa va intrebati: "Ce Shiitake? Ce Bok Choy? Ce Tofu?" 
 
Shiitake
 
 
 Shiitake calite
 
 
Bok Choy

 
Prietenia Shiitake-Bok Choy
 
 
 Tofu taiat bucatele
 
 
Perpelit la foc mic, pe ambele parti.
 
 
Pentru sos  se amesteca: ghimbir proaspat si  usturoi, ardei iute, sos de soia, ulei de susan si putin amidon dizovat in apa rece. 
 
 
Se adauga ciupercile si Bok Choy si se lasa cateva minute la foc mic, sa se intrepatrunda aromele.
 
 
Concert de culori. S(h)as(h). Nu ca noi, fetele.
 

Sa auzim numai de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu