11 apr. 2013

Ardei cu 7 condimente


Stiti ce-a zis prietena mea Viorica dupa ce am postat merele umplute?
Citez: "Buna Dana,
            Merele ca merele, dar rogu-te trimite-mi reteta de ardei umpluti cu stafide si 7 condimente.
            Vio"

La care eu, ce era sa fac? 
Am luat niste ardei frumusei, le-am taiat cate un capacel si i-am umplut cu bunatati. Simplu de tot.
Se calesc ceapa si ciupercile. Se adauga  orezul si se lasa doar putin, cat sa infloreasca.  Adica sa se umfle. De ciuda. Ca vin si niste stafid(it)e. Sau macar sa-i infloreasca un zambet, stiind ca urmeaza sa i se alature  si o vedeta cu parfum si nume exotic: "Baharat". Asa l-ar striga pe nume mama lui din Levant, adica in traducere chiar "condimente". Sapte. Amestecul acesta  a  incantat simturilor prietenilor nostri care au gustat diverse bucate aromate cu el. Se numeste chiar asa: "Seven spices". Daca nu il gasiti gata amestecat, il puteti pregati cu usurinta din urmatoarele: piper de Jamaica (allspice),  piper negru, scortisoara, ghimbir, nucsoara, cuisoare, cardamon.




Eu merg acum la culcare, dar daca o sa ma trezesc de la aromele cu care va umpleti bucataria, nu-i nici un bai. Ba dimpotriva! Pofta buna!

Sa auzim numai de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu