1 mar. 2013

Briose cu afine


Intre 1 si 9 martie, an de an vin "BABELE". V-ati ales una?
Vi se pare si voua ca babele, asa surde cum sunt, au farmecul lor?

Iar cand ii spui uneia:
"Buna dimineata, baba! Vine primavara!" sau: "Unde ti-e feciorul?", in timp ce ea mulge linsitita vaca, ea iti raspunde:
"Nu da cu piciorul!"
La care tu, pe buna dreptate, te intrebi, cu voce (aproape) tare:
"Tu baba, esti surda?"
Iar baba noastra iti raspunde, zambind:
"Cum o mulg, o  bag in ciurda."

Asa si eu, ieri, de buna dimineata m-am trezit intr-un alt scenariu decat cel pe care il vedeam ilustrat in fotografiile prietenilor mei de acasa, de la Cluj.
Adica la Cluj primavara venea, in timp ce pe la noi, arata cam asa. Cu alte cuvinte, primavara nu prea era de gasit, oricat de atent ai fi cautat.
Iar Ron e chiar perseverent, cand cauta ceva.


Azi, ca s-a inseninat  si cerul, ca-n suflet era senin din capul locului, mi-am zis ca daca primavara vine, hai sa facem briose cu afine. Bine?

Ne trebuie:

300 grame cu faina (de grau)
2 linguri faina din seminte de in (flax seed)
200 grame zahar  (eu am pus 100 grame zahar alb si 100 grame zahar brun)
1 pliculet praf de copt
1/2 lingurita bicarbonat
un praf de sare



Se amesteca ingredientele uscate.


Apoi se adauga cele lichide:

125 ml frisca lichida (10%)
1 ou (batut)
100 ml sirop de artar
1 lingurita esenta de vanilie
100 grame de unt (topit)
Se amesteca usurel totul.


Se pune in forme si se da la cuptor (care a fost preincalzit)


Daca untul a fost lasat la temperatura camerei, e un moment bun sa se bage si el in vorba.
Sau...in fapte.


Aduceti ceaiul si sa aveti o dimineata placuta! Iar primavara sa ne aduca senin in suflete, tuturor!



Pofta buna!

Sa auzim numai de bine!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu