26 sept. 2012

Ceviche

Zilele astea, mai toata lumea e la dieta. SEE  FOOD DIET, adica. Nu SEA FOOD DIET.
Asa, (peste) visator cum sunt, mi-am lasat gandul sa zboare catre plaja insorita din South Beach, Miami. Nu South Beach Diet. Unde mai ca s-ar fi imbinat cele doua regimuri.  Daca am fi stiut (din prima) cu ce se mananca. Ceviche. Adica, ca sa intelegeti despre ce e vorbirea, sa va talmacesc: cand ne plimbam noi asa prin locurile mai sus mentionate, ne-a atras atentia un afis care aparea in meniul restaurantelor de prin zona:  CEVICHE incolo, CEVICHE incoace. Melodios cum suna, mai ca ne-am fi incumetat sa incercam asa, pe nestiute, dar cand am aflat ca e peste crud, am hotarat ca nu ne era intr-atat de foame... Si daca n-as fi incercat de curand sa fac acasa proba (fara) de foc, n-as fi stiut ce-am pierdut. Dar acum, ca stiu ce bunatate e, va impartasesc si voua. Ca nu doar despre mancare am aflat in vacanta cu pricina, ci si ca zicala "Sa nu te dai batut" prinde bine. Cateodata.
NEVER GIVE UP!

Spun asta pentru ca asa s-a intamplat. De la gandul dintai si pana la fapte, mi-a luat vreo cinci ani, dar pana  la urma, iata:
Am luat somon PROASPAT, avocado, lamaie, varza Savoy, micro-vegetale (eu am folosit lastari tineri de varza rosie), cateva ridichi si ceapa verde. Astea toate pentru salata.

Am taiat  marunt varza si ridichile si le-am amestecat cu micro-vegetalele. Se amesteca cu sosul format din: otet de orez, ulei de masline, mustar Dijon, sare, piper si putin zahar. Se lasa la frigider.

Somonul se taie bucatele si se marineaza cateva minute, doar, in suc de lamaie. Acidul citric actioneaza asupra proteinelor din pestele crud in mod similar cu actiunea caldurii, in timpul gatirii.
Pe farfurie se aseaza un strat din felii de avocado, peste care se cladesc, cu ajutorul unei forme, salata, bucatile de peste si se orneaza cu lastarii verzi.


Apoi, cativa stropi din sos...si cuvintele vor fi de prisos. Invitatia e lansata!


Sa auzim numai de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu