7 apr. 2012

Drob de miel


In mod normal, "Am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa...", este partea de final a povestii. Cea de azi, abia incepe. Pentru ca una aveam eu in plan sa postez, cand am vazut mesajul de la  prietena mea, Ramona, cum ca-i e pofta de drob de miel si ar vrea reteta. M-am bucurat si vreau sa se bucure si ea, asa ca am cautat poza cu drobul de anul trecut.  Cu drobul de sare,  e cu totul alta poveste si acum nu pot sa sar de la una la alta, chiar asa calare si-n viteza cum sunt.
Asa ca ...revin la oile noastre si iata cum se face drobul. De miel.

Cantitati pentru 6 portii (iese  o tavita mica, dreptunghiulara)

Organe (Ficat, plamani ) de miel  1 kg
Prapur de miel (membrană care învelește organele interne ale corpului)
Ceapa 200 grame
Ceapa verde -2 legaturi
Marar verde
Patrunjel verde
Oua-3 bucati (Daca doriti sa puneti si oua fierte tari in mijloc, mai adaugati 6 oua)
Sare, piper, ulei

Zarzavatul (verdeturile) se  curata si se spala.
Prapurele se spala si se tine in apa rece pana se pregateste umplutura.
Maruntaiele de miel  se spala, se fierb in apa cu sare, se spumeaza si se racesc. Apoi se toaca cu masina sau se taie cu cutitul, asa incat sa fie  bucati mai marisoare, nu fine ca o pasta.
Ceapa uscata, ceapa verde si maruntaiele se inabusa in 100 ml  de ulei cu 100 ml de apa. Se amesteca cu oua, patrunjel si marar verde tocat, piper si sare.
Se unge tavita cu foarte putin ulei, se aseaza prapurele, lasand marginea sa se rasfire peste marginea tavii. Se pune o treime din compozitie.  Se aseaza in centru, cap la cap, ouale fierte tari (carora le-am taiat capetele, ca fiecare felie de drob, dupa ce va fi taiata, sa aiba si galbenus). Se pune compozitia ramasa, se acopera cu marginile prapurelui. Se da la cuptor, aproximativ 25 minute. Dupa ce se raceste, se taie felii.
Pofta buna!

Si fie sa aveti parte de Paste luminat, sa ne bucuram cu totii de Invierea Domnului!

Sa auzim numai de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu