21 ian. 2012

Peste copt in frunza de banana




Pentru ca nu se satura omul numai cu povesti, am zis sa trec la fapte.


Ingrediente:

1 bucata (cotlet sau file) de peste (eu am pus somon)
50 g ceapa
1 catel de usturoi
1 ardei iute
1 tija de iarba de lamaie (lemon grass)
½ lingurita sos de creveti (shrimp paste)
½ lingurita  pudra turmenic (curcuma/sofran indian)
1 lingura ulei vegetal
1 frunza de banana (sau folie aluminiu) pentru a impacheta pestele.

Mod de preparare

Sosul pentru peste:

Se taie fin ceapa si usturoiul.
Se taie fin iarba de lamaie (taiati baza tijei, curatati stratul exterior, pastrati aproximativ 10 cm de la baza, iar restul se arunca).
Se taie fin  ardeiul iute (daca nu doriti sa fie prea iute, curatati semintele si nervurile).
Se amesteca toate intr-un bol, impreuna cu uleiul, sosul de creveti si pudra de turmenic.
Frunza de banana va fi  mai aromata si  mai flexibila daca o incalziti cateva secunde (pe gratar, la cuptor sau in apa fierbinte). Apoi, intindeti-o pe suprafata de lucru si taiati 2-3 cm din margini (pentru a se plia mai usor).

Se aseaza bucata de peste in centrul frunzei




si se acopera uniform cu sosul.




Se pliaza marginile frunzei de banana, asa incat sa obtinem un pachetel pe care il legam (cu sfoara, silicon sau il fixam cu scobitori).




Se aseaza intr-o tava si se introduce in cuptorul preincalzit.  Se coace  la 200 grade  timp de 15-20 minute.





Se poate servi cu orez fiert cu putin unt si sofran.




Altadata am facut o salata de vegetale  si un amestec de 5 grane (Granissimo).
O sa va spun in curand cum am facut-o.




Pofta buna!
Sa auzim numai de bine!



Un comentariu:

  1. Si tu crezi ca scapi cand vi la Cluj,fara sa-mi pregatesti ceva din minunatele bucate? :D

    RăspundețiȘtergere